Liczba Gmin (4)  |  liczba sołectw (63)  |  liczba mieszkańców (49 250)  |  Budżet na LSR (7 117 320,00 zł)  | 
Lokalna Grupa Działania Dunajec-Biała

        LGD Dunajec-Biała:
•  LGD Dunajec Biała
•  Statut i inne dokumenty
•  Lokalna Strategia Rozw.
•  Logo i inne pliki
•  Władze i Rada Decyzyjna
•  Biuro | Kontakt
Informacja Turystyczna
        Nabory wniosków:
  Drugi nabór wniosków

•  Małe projekty
•  Odnowa wsi
•  Mikroprzedsiębiorstwa

  Pierwszy nabór wniosków

•  Małe projekty
•  Odnowa wsi

•  Harmonogram naborów
•  Cele LSR
•  Wzór odwołania

•  Konsultacje
•  Różnicowanie działaln
•  Małe projekty
•  Mikroprzedsiębiorstwa
•  Odnowa wsi

  Drugi nabór wniosków

•  Różnicowanie działaln
•  Małe projekty
•  Mikroprzedsiębiorstwa
•  Odnowa wsi

•  Harmonogram naborów
•  Cele LSR
•  Wzór odwołania

•  Konsultacje
•  Różnicowanie działaln
•  Małe projekty
•  Mikroprzedsiębiorstwa
•  Odnowa wsi

  Drugi nabór wniosków

•  Mikroprzedsiębiorstwa
•  Odnowa wsi


•  Harmonogram naborów

•  Różnicowanie działaln. I
•  Różnicowanie działaln. II
•  Małe projekty
•  Mikroprzedsiębiorstwa
•  Odnowa wsi


•  Harmonogram naborów

•  Różnicowanie działaln.
•  Małe projekty
•  Mikroprzedsiębiorstwa
•  Odnowa wsi

•  Konsultacje
•  Interpretacje
•  Księga Wizualizacji
•  Różnicowanie działaln.
•  Mikroprzedsiębiorstwa
•  Odnowa wsi
•  Małe projekty
•  Pula Srodków
•  Interpretacje
•  Konsultacje
        Materiały do pobrania:
•  Uchwały Organów LGD
•  Wytyczne oceny
•  LEADER dobre praktyki
•  Kwartalnik LGD
•  Przykłady działań
•  Materiały ze szkoleń
•  Zapytania ofertowe
Kwartalnik LGD
9 nowych opracowań
        Warto wiedzieć:
Poszukaj Swoje LGD
        Koniecznie zobacz:
Wschodnia Małopolska na Rowerze
Smak na Produkt
Turystyka Wiejska w Europie Srodkowej
Wiejski Smak Europy
Smak na Produkt
1914-1918 Wspomnienie dróg do Europyt
        Skrzynka pomysłów:
•  Masz pomysł ?
•  Daj cynk ...
        Linki Partnerskie:
Tarnowskie Centrum Informacji
Aplikacja SmartSAD
Małopolska agroturystyka
Zarabiaj na turystyce
Szlak architektury drewnianej
Polska Organizacja Turystyczna
biuro@europoland.com

pon. - ptk. 10.00 - 18.00

  INFORMACJE BIEŻACE
Znaczenie markowego produktu turystyki wiejskiej w rozwoju lokalnych środowisk
Seminaria, kiermasz ogrodniczy, pokaz florystyczny, wystawy rękodzieła, pokaz zwierząt z gospodarstw agroturystycznych, degustacje lokalnych przysmaków, występy zespołów folklorystycznych i przede wszystkim kilkadziesiąt stoisk z ofertą najciekawszych gospodarstw oferujących wypoczynek pod gruszą - tak wyglądała XII edycja jednej z najważniejszych imprez promujących agroturystykę w Małopolsce.

Głównym celem organizowanej co roku w Krakowie Giełdy Agroturystycznej jest promocja turystyki wiejskiej oraz przedstawienie atrakcyjnej oferty wypoczynku przedsiębiorców turystycznych z Polski i nie tylko. W tym roku Giełdzie towarzyszyła konferencja "Znaczenie markowego produktu turystyki wiejskiej w rozwoju lokalnych środowisk", której skrót przedstawiamy poniżej.

Kilka w jednym czyli siła produktu sieciowego.

Leszek Leśniakowski z krakowskiego oddziału Centrum Doradztwa Rolniczego mówił o komercjalizacji produktów turystyki wiejskiej. Podkreślił, że przyszłość agroturystyki to coś więcej niż pojedyncza usługa turystyczna oferowana przez gospodarstwa. - Markowy produkt to taki, który jest rozpoznawalny na rynku mimo dużej konkurencji i dostarcza korzyści swojemu właścicielowi. Markowy produkt w turystyce wiejskiej to zespół usług, przedmiotów, atrakcji, obszarów i atmosfery powodowanej przez ludzi, którzy nadają mu sens w danym miejscu i w związku z bogactwem kulturowym tego miejsca. Bez człowieka potencjału pięknej miejscowości nie sprzedamy - mówił Leśniakowski. - Tylko wówczas gdy ludzie związani z danym obszarem wiejskim są zdolni do otwarcia się na innych, powstaje szansa na powstanie produktu turystyki wiejskiej o najwyższych walorach - dodał przedstawiciel Centrum. Podkreślił, że nadal występują problemy z jakością usług agroturystycznych. A sama atrakcyjność turystyki na obszarach wiejskich może być niewystarczająca, by sprostać wyzwaniom na rynkach turystycznych. Odpowiedzą na podnoszenie atrakcyjności oferty turystyki wiejskiej jest produkt sieciowy. Dlaczego?

- Bo sieciowe produkty mogą się wzajemnie uzupełniać, wpływać na podnoszenie atrakcyjności danego obszaru. Turysta oczekuje usługi kompleksowej, a to oczekiwanie spełnia w największym stopniu produkt zintegrowany bo łączy w sobie różnorodne usługi, rzeczy i wartości. To z jednej strony oferta najbardziej atrakcyjną, a z drugiej - nie wymaga trudu poszukiwania wszystkich elementów u różnych właścicieli gospodarstw - argumentował Leszek Leśniakowski. Zauważył też, że wciąż dominuje przeświadczenie o wystarczającej formule turystyki wiejskiej sprowadzonej do wymiaru jednostkowej usługi świadczonej przez właściciela.

- Nadal mamy sporo oporów przed łączeniem sił i środków. Wynika to z braku zaufania. Potrzebna jest zmiana myślenia z poziomu producenta rolnego na poziom przedsiębiorcy. Pomóc mogą media, placówki doradcze i władze lokalne. Realizacja lokalnych strategii rozwoju tworzy warunki do rozwoju danego obszaru właśnie w kierunku atrakcyjności turystycznej - dodał. Podkreślił też, że jego zdaniem biura turystyczne, w większym stopniu niż obecnie, zainteresują się ofertą turystyki wiejskiej reprezentowaną przez zintegrowany produkt sieciowy niż pojedyncze usługi.

Giełda promuje agroturystykę. Dr Stanisław Legutko z Uniwersytetu Rolniczego mówił o oddziaływaniu Małopolskiej Giełdy Agroturystycznej na rozwój markowych produktów agroturystycznych. Przypomniał, że już od pierwszej edycji, brali w niej udział przedstawiciele regionów z całej Polski i zagranicy m.in. z Słowacji. Od początku giełda przeplatana była pokazami rękodzieła ludowego, kiermaszem ogrodniczym, pokazami lokalnych kapel. Podsumował też atuty Małopolski i jej potencjał w zakresie rozwijania tej gałęzi turystyki.

- Dziedzictwo historyczno-kulturowe Małopolski i Polski południowej jest niezwykle bogate. Nasze województwo jest bardzo zróżnicowane pod względem krajobrazowym. Mamy sporo znanych produktów lokalnych takich jak na przykład oscypek. To ogromny plus turystyki wiejskiej w naszym rejonie - mówił dr Legutko. Podkreślił, że agroturystykę wyróżniają nietypowe atrakcje, nieosiągalne w dużych ośrodkach turystycznych takie jak uczestnictwo w pracach rolniczych czy bliska obecność zwierząt. - Małopolska jest również atrakcyjna ze względu na wielość szlaków m.in. Szlak Architektury Drewnianej. Można by połączyć go z siecią gospodarstw agroturystycznych, które mogą służyć jako przystanki na tej trasie. Mamy bardzo ciekawy szlak "Małopolska wieś pachnąca ziołami", międzynarodowe szlaki turystyki konnej - przypomniał. Podkreślił jednocześnie, że usługi oferowane przez gospodarstwa muszą być urozmaicone. Zdaniem dr Legutki w promocji oferty agroturystycznej bardzo ważne są lokalne produkty rolne i ekologiczne oraz informacja o atrakcjach turystycznych w regionie.

- Gospodarze powinni posiadać wiedzę, co można pokazać gościom, powinni umieć opowiedzieć o historii regionu - mówił. Przedstawił też wyniki badań przeprowadzonych przez studentów na temat wiedzy właścicieli gospodarstw agroturystycznych o bogactwie kulturowym regionu. Wynika z nich, że, ok. 20 proc. właścicieli było bardzo dobrze zorientowanych w tym temacie, 60 proc. potrafiło opowiedzieć o atrakcjach w okolicy w stopniu zadawalającym, a ok. 30 proc. nie posiadało podstawowych informacji. - Bardzo często goście przyjeżdżający na odpoczynek do danego miejsca czekają na informacje i inspiracje ze strony gospodarza. To ważne i warto o tym pamiętać - podsumował swoje wystąpienie dr Legutko.

Joanna Jałowiec *Tegoroczna Giełda organizowana była przy współudziale: Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, Małopolskiego Stowarzyszenia Doradztwa Rolniczego, Małopolskiej Izby Rolniczej, Małopolskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego, Centrum Doradztwa Rolniczego O/Kraków, Stowarzyszenia Galicyjskie Gospodarstwa Gościnne oraz Góralskiego Stowarzyszenia Agroturystycznego.

źródło: psr.tuchow.pl za turystykamalopolska.pl
Wprowadził: Jan Czaja (Kierownik Biura LGD) dnia 12-05-2010 godz. 22:35 | Ostatnia zmiana z dnia 12-05-2010 godz. 22:35
I   N   F   O   R   M   A   C   J   A
"Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie,
Instytucja zarządzająca PROW 2014-2020 - Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Strona prowadzona przez Lokalna Grupa Działania Dunajec-Biała współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 19. Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER - PROW 2014-2020.
Copyright © 2009   LGD Dunajec - Biała O nas | zgłoś błąd | prywatność | reklama | kontakt | mapa serwisu
Nasze Gminy:               Gmina Pleśna | Królewskie Miasto i Gmina Ciężkowice | Miasto i Gmina Zakliczyn | Miasto i Gmina Wojnicz
Linki Partnerskie:          Borzęcińsko-Radłowska LGD | Pogórzańskie Stow. Rozwoju | Zielony Pierścień Tarnowa |
web stats stat24